Top 5 středomořských plodů

Autor: Rachel Berman


1 6 Zadní
další

Avokádo lze pěstovat pouze v tropickém nebo středomořském podnebí a někdy i v mírnějším podnebí, jako je Kalifornie.

Avokádo není vaše typické ovoce. Jejich chuť není sladká ani jejich struktura křupavá. Místo toho mají avokádo hladkou, krémovou a bohatou strukturu díky přítomnosti tuku - který také chybí u většiny ovocných odrůd. Z tohoto důvodu má avokádo ve vaší stravě jedinečné místo.



Často se přidávají místo masa pro vegetariánská jídla. Jsou vzácným zdrojem tuků a vlákniny zdravých pro srdce. (Ořechy a semena dělají totéž, takže pokud jste na ně alergičtí, může vám být avokádo vynikající náhražkou.)



Většina kalorií, které konzumujete s avokádem, pochází z polynenasycených omega-3 mastných kyselin a mononenasycených mastných kyselin ( kyselina olejová, stejný tuk jako v olivovém oleji). Tyto mastné kyseliny působí na snížení špatného (LDL) cholesterolu a zvýšení dobrého (HDL) cholesterolu. Zbývající kalorie v avokádu pocházejí z vlákniny zdravé pro srdce a proti rakovině.

Protože jsou bohaté na tuky, jsou husté kalorií a živin. Pouhá 1 unce (nebo asi pětina středního avokáda) vám dá asi 50 kalorií, 5 gramů tuku, 3 gramy vlákniny a desítky vitamínů, minerálů a fytonutrientů, jako je draslík, vitamíny B, vitamín C, vitamin E , a lutein, antioxidant, který chrání zdraví očí a předchází makulární degeneraci.




dva 6 Zadní
další

Nejen že jsou fíky ve středomořské kuchyni tradiční, ale po celém světě je po nich stále větší poptávka.

Fíky jsou často sušené nebo konzervované v marmeládách, protože čerstvé fíky jsou velmi jemné a nevydrží dlouho při pokojové teplotě. To jsou také důvody, proč fíky necestují dobře. Protože jsou tak rychle podléhající zkáze, pokud je koupíte čerstvé, uchovávejte je v chladu a snězte je během několika dní.

Fíky, ať už čerstvé nebo sušené, mohou být sladkým doplňkem každé stravy; dodávají pokrmům také středomořský vkus.


3 6 Zadní
další

Tento výraz můžete pouze poznat mandarinka z konzervovaných mandarinek, ale je pravděpodobné, že jste také konzumovali mandarinku v její čerstvé formě.

V Americe je nejběžnějším typem mandarinky pomeranč, který se původně vyvážel z města Tangiers v Maroku. Clementine je další odrůda mandarinky, kterou možná znáte. Za posledních několik desetiletí se produkce mandarinky ve Středomoří na místech, jako je Španělsko a Itálie, značně zvýšila. (Termín mandarinka platí pro širokou škálu citrusových plodů, které mají tenkou, snadno odlupovatelnou slupku a snadno se konzumující segmenty, buď nasazené, nebo bez pecek.)



Mandarinky jsou skvělé jídlo k sólové konzumaci. Jen jeden malý pomerančový pomeranč má 37 kalorií a může obsahovat 30 procent vašeho vitamínu C a 10 procent vaší potřeby vitaminu A na celý den! Bezsemenné odrůdy jsou skvělým způsobem, jak přimět vaše dítě jíst ovoce, protože je zábavné a snadno se konzumuje. Můžete je také zkusit nakrájet na saláty, míchat hranolky, jogurty a dezerty, nebo je přidat jako součást marinády nebo náplně do drůbežích pokrmů.

4 6

Zadní
další

Tento výraz můžete pouze poznat mandarinka z konzervovaných mandarinek, ale je pravděpodobné, že jste také konzumovali mandarinku v její čerstvé formě.

V Americe je nejběžnějším typem mandarinky pomeranč, který se původně vyvážel z města Tangiers v Maroku. Clementine je další odrůda mandarinky, kterou možná znáte. Za posledních několik desetiletí se produkce mandarinky ve Středomoří na místech, jako je Španělsko a Itálie, značně zvýšila. (Termín mandarinka platí pro širokou škálu citrusových plodů, které mají tenkou, snadno odlupovatelnou slupku a snadno se konzumující segmenty, buď nasazené, nebo bez pecek.)

Mandarinky jsou skvělé jídlo k sólové konzumaci. Jen jeden malý pomerančový pomeranč má 37 kalorií a může obsahovat 30 procent vašeho vitamínu C a 10 procent vaší potřeby vitaminu A na celý den! Bezsemenné odrůdy jsou skvělým způsobem, jak přimět vaše dítě jíst ovoce, protože je zábavné a snadno se konzumuje. Můžete je také zkusit nakrájet na saláty, míchat hranolky, jogurty a dezerty, nebo je přidat jako součást marinády nebo náplně do drůbežích pokrmů.


5 6 Zadní
další

Středomoří pěstuje asi 95 procent světové produkce olivy , které se konzumují jako ovoce nebo lisují na olej.

Díky obsahu tuku zdravého pro srdce nemají olivy, jako avokádo, sladkou chuť, kterou byste očekávali od něčeho, co se nazývá ovoce. Zelené olivy se sklízejí dříve, než dozrají, a proto mají hořčí chuť než hnědé nebo černé olivy, které zůstávají na stromě déle. Syrové olivy musí být před konzumací také vyléčeny ve slaném nálevu, což jim může dát slanou chuť.

Tradičně se olivy před jídlem podávají na olivovém oleji, přidávají se jako ozdoba do koktejlů, plněné sýrem, krájené na pizzu a saláty, vařené s rybami atd. Pokud přidáváte olivy do horkého jídla, vhoďte je na poslední chvíli. Vystavení teplu je činí ještě hořčími.

Uchovávejte otevřené sklenice s olivami v ledničce a dodržujte datum použitelnosti na nádobě pro svěžest.


6 6 Zadní
další

Ačkoli granátová jablka jsou původem z Persie a jsou označovány za nejstarší známé jedlé ovoce. Stromy z granátového jablka byly pěstovány mnoha středomořskými zeměmi a pěstovány komerčně po celém světě.

V posledních několika letech byla granátová jablka v Americe označována jako superpotravina, a to z dobrého důvodu.

Granátová jablka jsou bohatá na tzv. Polyfenoly punicalaginy, což jsou silné antioxidanty, které mohou snižovat hladinu cholesterolu a krevního tlaku a zlepšovat zdraví tepen.

Jíst granátové jablko se může zdát zastrašující, nemluvě o nepořádku. Koneckonců, pouze šťáva a semena uvnitř tvrdé vnější vrstvy jsou jedlé. Ale jejich lahodná chuť a přínosy pro zdraví stojí za to. Šťáva z granátového jablka dodává nápojům přírodní červené potravinářské barvivo a semena mohou být skvělým doplňkem salátů, sypaných dezertů nebo podávaných s olivami (tedy spojením sladkých a slaných chutí).