Základy svalů horní části zad

LaReine Chabut

Svaly horní části zad využíváte, kdykoli k sobě něco přitáhnete, ať už jde o kus nábytku, tvrdohlavého zlatého retrívra na vodítku, nebo o hromadu žetonů, které jste vyhráli ve své pokeru ve čtvrtek večer.



kombinovaná léčba bupropionem a sertralinem

Vaše horní část zad se skládá z několika svalů:



[Uznání: Ilustrace Kathryn Born, MA]Uznání: Ilustrace Kathryn Born, MA
  • Latissimus dorsi (lats); Největší svaly na zádech probíhají od těsně za každým podpaží do středu dolní části zad. Olympijští plavci, zejména ti, kteří plavou motýly, mají dobře vyvinuté laty. Tyto svaly dávají plavcům trup ve tvaru písmene V. Hlavním účelem vašich lats je přitáhnout ruce (a cokoli v rukou) k tělu.

  • Trapezius (pasti): Nad latami jsou vaše dvě pasti. Vaše pasti společně vypadají jako velký drak, který běží od horní části krku k okraji vašich ramen a zužuje se středem zad. Vaše pasti vám umožní pokrčit rameny (jako když se váš manžel zeptá, jak jste zapomněli zaplatit účet za telefon).



    Ještě důležitější je, že vaše dolní pasti stabilizují vaše ramena a pomáhají předcházet zranění ramen a horní pasti vám pomáhají pohybovat hlavou dozadu nebo do strany nebo se dívat za sebe.

  • Kosočtverce: Vaše kosodélníky pokrývají oblast mezi páteří a lopatkami. Spolu se svými pasti používáte kosočtverce k mačkání lopatek k sobě. Musíte jim říkat kosočtverce, protože boids nějak se nikdy nechytil. Většina lidí, kteří pracují dlouhé hodiny u počítačů nebo na jiných sedících pozicích, mají přetažené a slabé kosodélníky.

    tri na antikoncepční pilulky

Posílení zadních svalů má důležité výhody.



  • Výhody v reálném životě: Díky silné horní části zad bude pro vaše děti snazší přetáhnout je do ordinace zubaře nebo vláčet kufry nekonečnými letištními terminály. Když se vaše držení těla zlepší, zbavíte se napětí na krku a ramenou, rozloučíte se s hrbením.

  • Prevence úrazů: Silné svaly horní části zad hrají významnou roli při udržování zdravých ramen. Vaše laty zvládnou většinu práce při tahových pohybech, takže nepřetěžujete ramena. Například dobře vyvinuté svaly horní části zad by vás mohly zachránit před zraněním při rozložení rozkládací pohovky pro domácího hosta.

  • Důvěra nebo faktor dobrého pocitu: Cviky na horní část zad způsobují, že vaše záda je širší, což následně zeštíhluje dolní část těla. Tato cvičení také zlepšují držení těla tím, že vám pomohou stát se rovnější a vyšší, otevřít hrudník a vzdát se propadnutí jako zábavu.